Kjøp- og leveringsvilkår
1. Generelt
Ved å gjennomføre kjøp på www.fernerjacobsen.no inngås det avtale mellom selger Ferner Jacobsen As, org.nr.813 025 582 og deg som kjøper.
Ferner Jacobsen inngår ikke avtaler med mindreårige uten foresattes godkjenning. Bindene kjøpsavtale kan kun inngås med personer over 15 år, og det kan ikke inngås kredittkjøpsavtaler eller på annen måte betaling, som innebærer at den mindreårige stifter gjeld.
Ferner Jacobsen forbeholder seg retten til å heve et kjøp uten grunn. Vi har også rett til å ikke gjennomføre en bestilling, dersom varen er utsolgt eller ved eventuelle tekniske feil. Vi tar forbehold om at varer kan være tilgjengelig i nettbutikken selv om de er utsolgt. I de tilfeller, blir din ordre kansellert og du vil få beskjed fra vår kundeservice.
Ferner Jacobsen forbeholder seg retten til å heve et kjøp uten grunn. Vi har også rett til å ikke gjennomføre en bestilling, dersom varen er utsolgt eller ved eventuelle tekniske feil eller ved skader/produksjonsfeil på produktet. Vi tar forbehold om at varer kan være tilgjengelig i nettbutikken selv om de er utsolgt. I de tilfeller, blir din ordre kansellert og du vil få beskjed fra vår kundeservice.
Priser på varene er oppgitt inklusive moms. I handlevognen vises totalprisen inklusive alle avgifter, herunder kommer: moms, frakt og eventuelle betalingsgebyr.
2. Bestilling
Bestillinger av Ferner Jacobsen sine produkter gjøres vi nettbutikken og du vil motta en skriftlig ordrebekreftelse via e-post. Ordrebekreftelsen inneholder nødvendig informasjon om bestillingen, som er gjennomført.
3. Betaling
Du kan betale med:
- Visa og Mastercard
- Vipps
- Faktura og delbetaling via Avarda
4. Levering
Normal leveringstid er 0-3 virkedager, da vi behandler de fleste ordre samme dag. Varer som er på lager i Fredrikstad leveres av Porterbuddy mandag til fredag. Bestillingen må gjøres innen kl. 10:00 for å få de levert samme dag. Bestillinger etter kl 10:00 vil bli levert dagen etter.
Det kan forekomme avvik i perioder, som for eksempel ved salg og julehandel. Varer som sendes fra Ferner Jacobsen blir sendt fra butikken i Oslo og i Fredrikstad, samt fra vårt sentrallager. Avhengig av hvor mange varer som bestilles pr. ordre, kan det risikeres at kunden mottar flere leveranser (maks 3), dette avhenger av hvor varene er lokalisert. Når varene er pakket og sendes, vil kunden motta leveranse e-post. Denne vil informere om hvilke varer som bli sendt og eventuelt om det er en delleveranse. Er det delleveranse vil du få en e-post pr. leveranse, som informere om hvilke varer som er i den kommende leveransen og info om at dette for eksempel er pakke 1 av 2.
5. Korrekt varelager
Ferner Jacobsen jobber kontinuerlig med varelager og har jevnlig varetelling for å unngå feil. Da nettbutikken deler mye av varelageret med fysisk butikk, er det muligheter for at avvik kan forekomme. Dette vil i størst grad kunne forekomme når det er høyt trykk i de fysiske butikkene, og kan ha en sammenheng med tyveri, varer som blir solgt samtidig i de fysiske butikkene og lignende. Vi beklager dette på det sterkeste, men jobber for at avvik skal høre til sjeldenheten. I slike tilfeller vil kunde få tydelig beskjed på e-post eller telefon, og vi vil etter beste evne komme med forslag på alternative varer.
6. Frakt
Levering vil gjennomføres via Porterbuddy, Bring, DHL eller Postnord og velge selv av kunden i utsjekken når ordren skal fullføres.
Det er også mulighet for å hente varer i butikken i Oslo og Fredrikstad. Dette kommer opp som et alternativ i utsjekken, sammen med fraktalternativer.
Ferner Jacobsen står fritt til å endre leveringsmetode.
Fraktkostnaden er fra 49,- og det gis gratis frakt på ordre over 999,- Som bonusmedlem vil du få gratis frakt over 199,- (Fri frakt gjelder ikke frakt med Porterbuddy).
Det er kundens eget ansvar å skrive rett leveringsadresse. Kunden må kontrollere dette før ordren er fullført. Er det ønskelig å endre adresse i etterkant, må dette gjøres før du mottar e-post og at din pakke er på vei.
Ved levering på dør eller i postkasse har kunden ansvar for å motta pakken når den er levert. Ved utleveringssted må pakken hentes innen 14 dager. Kunden må hente ut pakken, selv om du skal benytte deg av returretten.
Ved bestilling med Klikk og hent/Hent i butikk vil du motta en SMS når ordren er klar for henting. Det er også kundens ansvar å hente opp dette i valgt butikk innen 14 dager. Hent i butikk er ett alternativ til å få tilsendt varene hjem og kan om ønskelig prøves i butikk. Etter endt 14 dager forbeholder Ferner Jacobsen seg retten til å uthente varen tilbake til butikk, og bestillingen vil bli kreditert. Har du ikke mulighet til å hente bestillingen innenfor tidsfristen, kan du gi beskjed til oss på mail@ferner.no.
Pakker som ikke blir hentet inne fristen blir sendt i retur til Ferner Jacobsen. For alle pakker som ikke blir hentet og kommer i retur til Ferner Jacobsen, forbeholder vi oss retten til å fakturere kostnader knyttet til returfrakt, ekspedisjonsavgift og håndteringsavgift på 199,-. Ordre vil også automatisk bli kansellert.
Ved forsinket levering har kunden rett til å heve kjøpet.
7. Behandling av produkt
Ferner Jacobsen ber kunden behandle varene med varsomhet, for å unngå skader eller annet som medfører at varene ved en eventuell retur ikke returneres i tilsvarende stand, som den ble levert. Kunden har ansvaret for produktet i perioden fra det er mottatt, til det er returnert. Sørg for at det ikke er flekker, skader eller lignende og at alle merkelapper henger på som det skal på varene. En retur kan underkjennes dersom varene ikke er i en slik stand at det kan selges videre eller kunden kan bli debitert for det tapet Ferner Jacobsen lider ved å selge varen videre med rabatt.
8. Angrerett
Du som kunde har full angrerett i løpet av 14 dager fra du har mottatt varen. Vi ønsker at du fyller ut angrerettskjema, som er vedlagt i e-post for levringsbekreftelse, men dette er ikke et krav. Returetikett følger også som link i e-post med leveringsbekreftelse. Ta gjerne kontakt med oss på mail@ferner.no ved spørsmål om retur.
Varene kan også returneres i en av våre fysiske butikker, men merk at denne angreretten kun gjelder for kjøp av varer i nettbutikken og ikke ved kjøp av varer i fysisk butikk.
Ved å benytte returetikett, som medfølger, så er returen kostnadsfri for kunden. Benyttes egen forsendelse, vil du ikke bli kreditert for fraktbeløpet. Bruker kunden flere retursendinger pr. ordre, vil det komme et miljøgebyr på 49,-
Ved retur innen 14 dager, vil krediteringen skje innen 14 dager fra Ferner Jacobsen har mottatt varen. Krediteringen kan kun skje via samme betalingsmåte, som når kjøpet ble gjennomført. Dette er uavhengig om varen sendes i retur eller returneres i butikk.
Et godt alternativ til å benytte angreretten, er å bytte str. eller andre varer. Fyll i bytteskjema, som er vedlagt i forsendelsen eller aller helst send oss informasjon på e-post mail@ferner.no. Husk å oppgi ordrenummer ved henvendelse.
Ferner Jacobsen gjennomfører ett bytte uten ekstra kostnader, men ønsker kunden å bytte flere ganger vil kunden bli belastet for frakt og retur.
Les mer om bytte og retur her.
9. Reklamasjon og garanti
Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven. Alle garantier er gjeldene i Norge og etter norsk lov. Ønsker kunden å reklamere på en vare grunnet mangel eller feil, trenger vi ordrebekreftelse eller kvittering på kjøpet. Før varen sendes i retur til Ferner Jacobsen, skal kunden registrere reklamasjonen via Easyclaim. Registrer gjerne inn reklamasjonen også før innlevering til en av våre fysiske butikker. Reklamasjonen registreres og vi vil gjøre en vurdering internt og sammen med leverandør på mangelen. Er det en godkjent reklamasjon, vil vi først se om vi kan utbedre feilen. Lar dette seg ikke gjøre, vil vi erstatte med nytt produkt eller kreditere kjøpet om tilsvarende produkt ikke er tilgjengelig. Krediteringen skal skje inne 7 virkedager etter godkjent reklamasjon.
Som kunde har du alltid 2 års reklamasjonsrett på Ferner Jacobsen sine varer, ref. forbrukerkjøpsloven.
Ferner Jacobsen følger Forbrukerklageutvalgets avgjørelser ved en eventuell tvist. Som kunde har du klageadgang til Forbrukertilsynet ved en eventuell tvist.
10. Gaveinnpakning
I utsjekken kan kunden velge om de ønsker å få varer pakket inn som gave. Ferner Jacobsen tilbyr gratis og eksklusiv gaveinnpakning på alle varer til ordinær pris.
Kunden er ansvarlig for tydelig kommentar på hvilke produkter som skal være gaveinnpakket og hva som eventuelt skal pakkes hver for seg eller sammen. Dette slik at Ferner Jacobsen kan møte kundens ønsker på best mulig måte.
11. Kommunikasjon
Ved å godta våre kjøp- og leveringsvilkår vil du også tillate oss å kommunisere med deg i etterkant. Vi kan ta kontakt på e-post eller telefon angående kundens ordre.
Du vil også få muligheten til å melde deg inn i Ferner Jacobsen sitt bonusprogram, les mer om dette her.
Bonusprogrammet kan kunden, melde seg ut av når som helst.
Les vår personvernerklæring her.