KJØPSVILKÅR

Priser og betaling

Vi i Ferner Jacobsen AS strekker oss langt for at du som kunde skal få en hyggelig kjøpsopplevelse. Gi oss gjerne tilbakemelding på din opplevelse på mail@ferner.no. Priser på varene er oppgitt inklusive moms. I handlevognen vises totalprisen inklusive alle avgifter, moms, frakt og eventuelle betalingsgebyr. Handler du for over 1500 kroner gir vi deg fri frakt ved valg av servicepakken som fraktalternativ. For en sikker betaling bruker vi i Ferner Jacobsen KLARNA CHECKOUT, som gjør at du både kan betale med kort og faktura. I tillegg har du muligheten til å dele opp din betaling. Vi lagrer aldri din kortinformasjon og all informasjon blir sendt kryptert via sikre servere. Straks betalingen er gjennomført vil du motta din ordrebekreftelse. Ved å handle gjennom KLARNA handler du trygt og enkelt.

Hos oss har du alltid:

  • 14 dagers angrefrist
  • 14 dagers bytterett
  • Fri retur av dine varer
  • Gratis frakt for kjøp over 1500kr
  • Mulighet til å betale med kort eller faktura
  • Mulighet til å delbetale
  • Mulighet til å tjene og bruke bonus

Et fakturagebyr på 0 kr tilkommer per kjøp. Hvis betaling unnlates legges det til et purregebyr på 64,00 kr og en forsinkelsesrente på 9,50 %. Når du velger faktura eller delbetaling som betalingsløsning kan det foretas en kredittsjekk. Dersom kredittsjekk foretas vil et gjenpartsbrev bli sendt til din epost. Personopplysninger behandles i henhold til gjeldende lovverk. KLARNA håndterer personopplysninger for å utføre kundeanalyser, identifikasjoner, kredittvurderinger og markedsføring. Ditt personnummer er også ditt kundenummer hos KLARNA. For spørsmål gjeldene KLARNA ta kontakt med deres kundeservice på telefon: 21 01 89 91.

Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil og at vi kan være utsolgt for enkelte varer, spesielt under salgsperioder. Vi belaster deg aldri for varer som, uavhengig grunn, ikke kan levers av oss. Betalingsvilkår oppgis i handlevognen, avhengig av valgt betalingsmåte. Fraktvilkår oppgis i handlevognen, avhengig av valgt fraktmetode.

Angrerett

Varer kjøpt gjennom oss i Ferner Jacobsen AS gir deg en angrefristen på 14 dager. Om du benytter deg av angreretten må angrerettskjema være utfylt. Dette skjemaet ligger vedlagt i den mottatte ordren sammen med returseddel. I tilbakemelding til oss må det framkomme tydelig at dere ønsker å benytte angreretten.  Du har også mulighet til å registrere din retur på Min Side. Angrefristen løper fra den dagen dere mottar varen eller en vesentlig del av den. Hvis avtalen gjelder en vare som er laget på bestilling eller en vare som har blitt gitt personlig preg, begynner angrefristen å løpe den dagen dere har mottatt informasjon. Varen skal leveres tilbake i samme tilstand som du mottok varen.

Angrefristen gjelder ikke hvis:

  • Varen er i en slik tilstand at den ikke kan leveres tilbake.
  • Prislapp/tag er fjernet fra varen.

Når dere benytter angreretten er dere:

Ansvarlig for at varen er i samme forfatning som da dere mottok den. Dere kan ikke bruke varen, men naturligvis kan dere undersøke den forsiktig. Hvis varen skades eller blir borte på grunn av uforsiktig håndtering av dere, frafaller angreretten. Ved bytting av varer, gjelder samme regler for håndtering. Varer kan også byttes i butikk, men vi anbefaler dermed å opplyse i butikk at varen(e) er kjøpt på nett. Varer kan også returneres i butikk, men ingen refusjon vil skje i butikk. En slik type retur blir behandlet på samme måte som ved retur via post. 

Bytte av julegaver

Vi gir deg en forlenget bytterett på julegaver til og med 10. januar 2017.

Garantier og service

Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven.

Leveransetid

Vi sender ut pakker med posten alle virkedager (mandag – fredag), slik at du mottar pakken så snart som mulig. Vårt mål er at du skal ha din(e) vare(r) innen 2-10 virkedager, uavhengig av hvor i landet du bor. Alle pakker blir sendt enten fra Oslo, Fredrikstad eller Fornebu avhengig av lagerstatus i de respektive butikkene. Bestilles pakken før 12.00 vil pakken bli sendt samme dag (gjelder mandag-fredag, men ikke under salgsperioder). Nettbutikken benytter seg av alle våre butikkers lager. Dette innebærer at man kan få opptil tre ulike pakker på samme ordre om varene befinner seg på ulike lager. 

Pakker som ikke hentes

Varer som ikke hentes innen fristen blir returnert til oss. For alle varer som ikke hentes forbeholder vi oss retten til å fakturere kostnader for returfrakt, ekspedisjonsavgift og håndteringsavgift, per i dag satt til 150,-

Returer

Vi har alltid fri retur/bytte av varer, og returseddel ligger vedlagt i mottatt ordre. Er varen defekt eller vi har levert feil vare må du ta kontakt med oss direkte på mail@ferner.no hvor du beskirver feilen/mangelen. Vi dekker fraktkostanden for defekte varer.

Når dere benytter angreretten må dere sende eller levere varen/e tilbake til oss.

Tilbakebetalingsplikt

Hvis dere benytter angreretten, forplikter vi oss til å betale tilbake deres betaling for vare(ne) senest 30 dager etter at de er mottatt, eller hvis det gjelder en tjeneste senest 30 dager etter at vi har fått melding om at dere ønsker å benytte angreretten. Se også Forbrukerrådets hjemmesider for mer informasjon om deres rettigheter.

Salg

Under salgsperioder er det større sannsynligheter for feil på varelager noe som gjør at salg kan gå igjennom selv om varen ikke er tilgjengelig. Dette tar vi forbehold om, og i tilfeller hvor dette oppstår, tar vi kontakt med kunden for enten annulering av salg eller eventuelt finne en annen vare. Vi pakker ikke inn salgsvarer som gaver. Dette gjelder kun for fullprisprodukter.